Lindring af ledsmerter

Det er muligt at hjælpe mennesker med ledsmerter med de rette fedtstoffer – i rette mængder + antioxidanter, hjælp til tarmfloraens symbiose, urter og- eller homoøpati.

Når der er inflamation i leddene, vil det give smerter.
Det rigtige fedt kan mindske inflamation og dermed smerterne.
Med den forkerte fedtsammensætning, sukker, hvidt mel, tobak, alkohol og medicin belaster vi kroppen.
Forholdet mellem de 2 essentiellele fedtsyrer- omega 3 og omega 6 bør være 1-4, men i den vestlige verden får vi alt for meget omega 6 i forhold til omega 3.
Omega 3 får vi især fra fede fisk.
Desuden i hørfrø, chiafrø, rapsolie, valnødder og paranødder. Det er dog en omvej for kroppen at omdanne planteolierne til omega 3.
For at fedtstofferne ikke skal harske p.g.a. iltning, er det vigtigt, at der er antioxidanter til stede i rette mængde.
Antioxidanter:  E- vitamin, C-Vitamin, glutathion (aminosyrer) zink, kobber, selen, mangan og Q10.
Tarmens bakterier skal være i symbiose,  hvis vi skal optage og udnytte de næringsstoffer vi indtager.
Forskning viser, at olie fra grønlæbet musling har en lindrende virkning ved inflamation og ledsmerter.
Ydermere er denne olie let smertestillende.

Hjælpen til mennesker med inflamation og ledsmerter er altså:

Minimer belastninger:
Vælg kød fra dyr der har levet af græs og urter , da det giver en bedre fedtsammensætning
Sukker, hvidt brød, alkohol minimeres også. Find sundere alternativer, hvor det er muligt.
Spis meget gerne fed fisk et par gange om ugen.

Tilfør det kroppen beder om:
En kost med naturlige fedtstoffer fra bl.a. fisk, hørfrø og rapsolie.
Olie fra grønlæbet musling.
Passe på de olier vi indtager så de ikke harskner.
Indtage antioxidanter

Symbioseterapi er hjælp til harmoni mellem de gode og mindre gode bakterier tarmen.

Hjælpe de udrensende organer. F.eks. urter, hømoøpati, zoneterapi.

PAS GODT PÅ DIG SELV OG DEM DU ELSKER:
Spørg din biopat, for at få lagt din helt egen plan.